hey...Itu aku

10:59 PM Edit This 4 Comments »
Nk cite psal aku la plak,...
aku kat rumah seorang yg sngat pendiam..xsame ngan akak-akak aku,adik2 aku y glen , akak-akk ble balik umah rajin sembang ngan mak aku, ada je nk cite,same la ngan adik2 aku,yela kan duk asrama, tp aku ni bkan jenis cmtu, aku klo aku rase bnda tu xpenting ,aku xcite, aku lebih suke sndirian, sampi bpak aku ckap aku ni bisu,huk3.. senanye cara mcmtu la, sembang2 lepak2 ngan mak yg merapatkan hubungan ngan mak..aku kekok la ngan mak, xtau la ape sebabnye…ayah aku selalu tegur aku,tentang hubungan aku ngan mak, tp aku xbleh la, aku tetap mcm ni,n skang ada perubahan skit la kot.

Selain tu, aku kat rumah sngat garang ngan adik2 aku, bkan ape, tegas, coz klo aku xtegas adik2 aku xnk dngar ckap aku, bkan nk jd taiko,tp kene la hormt, then sampai la skang ni diorang dngar ckap aku.and effectnye, adik aku yg bungsu n kedua bungsu, xsuke ngan aku,hahahah, nk masuk bilik aku pun tkut,coz aku dah bg warning,klo xde tujuan,jgan masuk blik aku,t dia usik barang2 aku,pastu bersepah,aku xsuke!!!!!…..hahahaha, tp skang aku bleh tolak ansur skit la, da besar kan,nk marah pun xsedap, tp marah la gak, supaya dia beringat skit.. …huhuhu.



Aku lebih rapat ngan ayah aku dari mak aku, apa-ape crita aku suke kongsi ngan ayah aku, xkirelah,pasal cinte ke kawan2 ke ape2 lah, sbb dia lebih memahami jiwa remaja aku, yang paling xdapt aku lupekan, time aku murung sbb kisah hitam aku, bapak aku bnyak membantu aku memulihkan jiwa aku..bnyak bg sokongan pada aku, smakin hari aku smakin syang kat ayah aku, ape yg aku crita dia msti bg nasihat ape yg berlaku pada aku….huhuhuhu sngat sedih, klo aku teringat sal ayah aku, rase nk menitik air mata aku….saaaaaaaaayng ayah…mak pun sayang jugek…

Tp aku kat luar rumah lain plak, aku ngan kwan2 kecoh, becok…. Tu la dunia aku. Dulu time cuti sekolah balik kg, kadang2 aku lebih suke blik umah kawan2 aku dari umah sndiri, seyes aku cakap, kat umah aku jd bisu seribu bahasa, rutin aku pas settle keje umah aku berkurung dalam bilik. Klo aku kat umah kwan, aku ada kawan, teman nk berbual, padahal kat umah ada je adik aku, mak aku nk berbual, tp aku kekok, mgkin aku yg membuatkan keadaan jd kekok...... dan skang dah lain, skang aku kurang suke blik umah kawan2 plak, rase dah besar ni, malu plak duk umah orang, lgipun mak aku lebih memerlukan aku di umah, walaupun dia tiggl berdua je kat umah, saje je nk tgok muke aku ni.... lgpun ayah aku kata sementara aku xkawin lg ni,luangkan la mase ngan mak, sbb mak aku skang dah sunyi, akak2 aku sume dah kawin, dah jarang blik umah....huk2 sedih plak, kesian mak aku...

Biase la tu kan...aku pernh berazam, nk berbaik ngan adik2 aku, supaya dia suke kat aku smule cam diorang ngan akak2 aku, wat mase skang ni xde kesan lg, diorang masih ingat muke singa aku lg,hihihihi,xpe2 memang ambik mase, skit2 pun jd la, aku nk cube jd becok kat umah,nk ceria2, n sewaktu dnganye....insyaallh, chaiyok......

4 comments:

wann said...

tak0t jugak...hak3

ulfa said...

halah, sbuk aje nk tkut2...dah baik la ni, seyes...dalm dunia..akk la yg pling baik...

wann said...

siyesssss...uwekk!!

Azira Omar said...

hihi~ baru taw kak ulfa mcm nie~
:)
tapi terbalik dgn sy~
kat umah byk ckp+gile2~
ngn kwn2 krg cket ckp+gile2~
hihi~

Tuesday, December 30, 2008

hey...Itu aku

Posted by ulfa at 10:59 PM
Nk cite psal aku la plak,...
aku kat rumah seorang yg sngat pendiam..xsame ngan akak-akak aku,adik2 aku y glen , akak-akk ble balik umah rajin sembang ngan mak aku, ada je nk cite,same la ngan adik2 aku,yela kan duk asrama, tp aku ni bkan jenis cmtu, aku klo aku rase bnda tu xpenting ,aku xcite, aku lebih suke sndirian, sampi bpak aku ckap aku ni bisu,huk3.. senanye cara mcmtu la, sembang2 lepak2 ngan mak yg merapatkan hubungan ngan mak..aku kekok la ngan mak, xtau la ape sebabnye…ayah aku selalu tegur aku,tentang hubungan aku ngan mak, tp aku xbleh la, aku tetap mcm ni,n skang ada perubahan skit la kot.

Selain tu, aku kat rumah sngat garang ngan adik2 aku, bkan ape, tegas, coz klo aku xtegas adik2 aku xnk dngar ckap aku, bkan nk jd taiko,tp kene la hormt, then sampai la skang ni diorang dngar ckap aku.and effectnye, adik aku yg bungsu n kedua bungsu, xsuke ngan aku,hahahah, nk masuk bilik aku pun tkut,coz aku dah bg warning,klo xde tujuan,jgan masuk blik aku,t dia usik barang2 aku,pastu bersepah,aku xsuke!!!!!…..hahahaha, tp skang aku bleh tolak ansur skit la, da besar kan,nk marah pun xsedap, tp marah la gak, supaya dia beringat skit.. …huhuhu.



Aku lebih rapat ngan ayah aku dari mak aku, apa-ape crita aku suke kongsi ngan ayah aku, xkirelah,pasal cinte ke kawan2 ke ape2 lah, sbb dia lebih memahami jiwa remaja aku, yang paling xdapt aku lupekan, time aku murung sbb kisah hitam aku, bapak aku bnyak membantu aku memulihkan jiwa aku..bnyak bg sokongan pada aku, smakin hari aku smakin syang kat ayah aku, ape yg aku crita dia msti bg nasihat ape yg berlaku pada aku….huhuhuhu sngat sedih, klo aku teringat sal ayah aku, rase nk menitik air mata aku….saaaaaaaaayng ayah…mak pun sayang jugek…

Tp aku kat luar rumah lain plak, aku ngan kwan2 kecoh, becok…. Tu la dunia aku. Dulu time cuti sekolah balik kg, kadang2 aku lebih suke blik umah kawan2 aku dari umah sndiri, seyes aku cakap, kat umah aku jd bisu seribu bahasa, rutin aku pas settle keje umah aku berkurung dalam bilik. Klo aku kat umah kwan, aku ada kawan, teman nk berbual, padahal kat umah ada je adik aku, mak aku nk berbual, tp aku kekok, mgkin aku yg membuatkan keadaan jd kekok...... dan skang dah lain, skang aku kurang suke blik umah kawan2 plak, rase dah besar ni, malu plak duk umah orang, lgipun mak aku lebih memerlukan aku di umah, walaupun dia tiggl berdua je kat umah, saje je nk tgok muke aku ni.... lgpun ayah aku kata sementara aku xkawin lg ni,luangkan la mase ngan mak, sbb mak aku skang dah sunyi, akak2 aku sume dah kawin, dah jarang blik umah....huk2 sedih plak, kesian mak aku...

Biase la tu kan...aku pernh berazam, nk berbaik ngan adik2 aku, supaya dia suke kat aku smule cam diorang ngan akak2 aku, wat mase skang ni xde kesan lg, diorang masih ingat muke singa aku lg,hihihihi,xpe2 memang ambik mase, skit2 pun jd la, aku nk cube jd becok kat umah,nk ceria2, n sewaktu dnganye....insyaallh, chaiyok......

4 comments on "hey...Itu aku"

wann on December 31, 2008 at 2:37 AM said...

tak0t jugak...hak3

ulfa on December 31, 2008 at 7:32 AM said...

halah, sbuk aje nk tkut2...dah baik la ni, seyes...dalm dunia..akk la yg pling baik...

wann on December 31, 2008 at 11:32 PM said...

siyesssss...uwekk!!

Azira Omar on January 31, 2009 at 7:44 PM said...

hihi~ baru taw kak ulfa mcm nie~
:)
tapi terbalik dgn sy~
kat umah byk ckp+gile2~
ngn kwn2 krg cket ckp+gile2~
hihi~