Duhai wanita....

9:55 AM Edit This 0 Comments »


Perhiasanmu adalah kecantikanmu
lituplah dengan kain baldu
bercorak malu bertakhtakan berlian kesopanan
serta taburan intan kelembutan
agar terpelihara dari panahan mata manusia
yang bertunjangkan nafsu


Terjaga daripada amukan maksiat dan zina
terlindung daripada ribut fitnah yang membawa duka
tersimpan elok daripada kotoran
budaya cinta dunia


Jadilah dikau mutiara
terindah dan mahal
sukar didapati tapi jadi rebutan
bukan sebagai koleksi tp sbgai teman...

Mainkan Peranan kamu..

12:37 AM Edit This 0 Comments »
Mlam td aku tgok berita, cite pasal himpunan gaza, subhanallah, menitik air mata ku menahan sebak di dada,masih ada lagi insan yg prihatin di malaysia ni, yg kat stadium tu, semangatnye,masyaallh, tgok diorang rase naik Darah seluruh badan, kat Johor plak, bdak uitm skudai, wat solat hajat kat padang.yang kat dataran merdeka plak lain critenye,ada smpai kene tangkap....ermmmm

Ape peranan kite sebagai umat islam?????, walaupun kite xdapt bantu dari segi tenaga, atau wang ringgit, kite tolonglah same2 mendoakan kemenangan umat islam di gaza or dimana saje.

sebelum ini, aku amat fanatik dngn KFC,especially X meal( zingger burger + seketol Ayam)sangt sedap,nyam2... tp sskrang dah digantikan burger za'ba kat cafe tu,dan skang aku tngah cube melawan nafsu daripda membeli KFC.....bkan KFC sahaja, juga barangan lain ygmana duitnye disalurkan kepada israel dan AS,berkorban demi menyelamatkan umat islam..
ayuh!!! same-same kite BOIKOT barangan israel dan AS.

ada sesetegah memandang ringan,"alah sikit je" xkemana pun...EHEM... sikit-skit lame-lame jadi bukit, xgitu cik Kiah... klo sume orang yg beranggapan bergitu, habislah....
na'uzubillah..


Ayuh sahabat, ayuh teman...
kite tunjukkan peranan kite sbagai umat islam
bangun dari keselesaan,
marilah sama-sama kite merasai keperitan rakyat palasten,
ringankan diri menadah tangan,
memohon daripada TUHAN...
agar kemenangan dipihak yang benar..
wallahu'alam

Ku Juga Punyai Perasaan...

9:20 AM Edit This 0 Comments »
Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat dimata kail hendaklah kamu mengambil terus ikan itu..... janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja.....kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kail mu dan mungkin akan menderita selagi ia masih hidup... Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang...setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya... janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja... kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu..

aKu Xsuke....

10:36 AM Edit This 4 Comments »
Sekarang aku smakin busy, aku sengaja membusykan diri supaya dalm keadaan busy ni aku lupe segala masalah peribadi aku, n ni la kekuatan yang aku dapt daripada mengingati kisah silam aku, xsempat nk pk masalah,xsmpat nk meratapi kehilangan. kwan aku pun semakin ramai,aku semakin hepi dapt kwan2 yg sporting, aku harap aku dapat wat kwan2 aku hepi.

Tp mlm ni, sorang kwan aku ni, menginggatkan kisah silam aku,aku XSUKE100x.... bnci pasal kisah lame aku, klo bleh xnk ingt langsung, skit pun xmo...

Btul ke aku ni suke sakitkan hati orang,kwan,? tak pandai jage hati dan perasaan orang lain??? aku pernh berazam,aku nk wat kawan2 aku sayng kat aku, tp mlm ni aku mcm tesedar, aku masih lagi macm dlu? xde azam tu.. masih lgi menyakitkan ati kwan.. , bkan itu niatku, kadang2 aku xsedar kata-kata aku menyiggung perasaan kwanku, aku dah cube wat terbaik, aku dah ckup berhati2 mengeluarkan kata2...ape yg perlu aku lakukan lagi supaya kawan2 aku senang sewaktu bersamaku....aku ingt status aku skang ni, terlepas skit beban dari menjaga hati orang, xpe la, aku masih dalam cubaan wat tebaik, walaupun kadang2 aku kene berlakon, ntah la,aku memang cmni, susah nk jmpe kwan yg bleh trima kite seadanye.......

Ya Allah, yang Maha pengasih lagi MAHA penyayang, jika Hambamu ini tersalah Langkah, Tunjukkan aku Jalan Pulang, Jalan yang engkau redhai, jalan untuk menemui kebahagiaan yang hakiki. Amin....

RuNsInG....

12:11 AM Edit This 4 Comments »
MASALAH...KELIRU....DILEMA...pening2

hemmmm...mcm2 bermain dikotak fikiran ku ni.
kadang pk ni pk tu, last2 xde gak penyelesaian, xdapt jgak jawapan..
sume yg aku pk ada je benting, sume yg aku inginkan ada je batasan,
aku yg membuat benteng tu, aku yg wat batasan sume tu..

sbb.....
aku keliru, xtahu ape yg aku nk,ape yg aku cari...
aku nk jd cmni,nk jd cmtu,
ape yg aku nk,sume ada tp...

AKU NK CAMNI..
TP....aku takut xmampu lakukan.

AKU inginkan cmtu..
TP....aku takut hari semalam akan berulang lagi.
aku xlayak, aku xyakin ngan diri aku sndiri, diselubungi ketakutan,
bile aku xdapt jwapan, aku lari dari masalah,
lari dari pk bnda tu, tutup mata tido, berpura2 hepi,padahal hati sngat sakit, pk bnda sume ni,bkan aku yg nk sume ni, tp aku rase dah tibe mase aku pk bnda ni,bnda tu..bnda yg kecik senanya, tp melibatkna hati dan perasaan, bleh jd besar.
pape pun, klo xmelibatkan orang lain,xpe la, hati kite, perasaan kite, biarlah kite settlekan sndiri...orang lain tgok kite hepi sudeh...

Berserah...berserah... dan berserah
salah ke aku hanya berserah tanpa usaha?
ishy2... xtahu la, aku xkuat nk truskan,
aku dah pernh berusaha, tp aku penah gagal,
aku dah rase kepahitan hempedu,
kali ni biarlah aku merasai kemanisan madu.
so aku ambik keputusan untuk berserah pada yg ESA,
sgala ketentuannya,aku anggap itu la terbaik untuk ku,
ada hikmah disebalik ape yg TUHAN berikan padaku...

masalah, keliru, dilema...
itulah roda kehidupan,
itulah warna kehidupan,
itu lah ujian yg diberikan.

YA RABBANA...
hambamu ini hina,
kufur dngan nikmat mu,
kau kurniakan lah aku nur dihatiku,jiwaku, diriku...
agar aku sntiasa bersyukur segala kurniaanmu..
segala pemberianmu, jauhkan lah aku dari glongan yg kufur dngan nikmatmu
AMIN ya Rabbal a'lamin...

Monday, January 12, 2009

Duhai wanita....

Posted by ulfa at 9:55 AM 0 comments Links to this post


Perhiasanmu adalah kecantikanmu
lituplah dengan kain baldu
bercorak malu bertakhtakan berlian kesopanan
serta taburan intan kelembutan
agar terpelihara dari panahan mata manusia
yang bertunjangkan nafsu


Terjaga daripada amukan maksiat dan zina
terlindung daripada ribut fitnah yang membawa duka
tersimpan elok daripada kotoran
budaya cinta dunia


Jadilah dikau mutiara
terindah dan mahal
sukar didapati tapi jadi rebutan
bukan sebagai koleksi tp sbgai teman...

Sunday, January 11, 2009

Mainkan Peranan kamu..

Posted by ulfa at 12:37 AM 0 comments Links to this post
Mlam td aku tgok berita, cite pasal himpunan gaza, subhanallah, menitik air mata ku menahan sebak di dada,masih ada lagi insan yg prihatin di malaysia ni, yg kat stadium tu, semangatnye,masyaallh, tgok diorang rase naik Darah seluruh badan, kat Johor plak, bdak uitm skudai, wat solat hajat kat padang.yang kat dataran merdeka plak lain critenye,ada smpai kene tangkap....ermmmm

Ape peranan kite sebagai umat islam?????, walaupun kite xdapt bantu dari segi tenaga, atau wang ringgit, kite tolonglah same2 mendoakan kemenangan umat islam di gaza or dimana saje.

sebelum ini, aku amat fanatik dngn KFC,especially X meal( zingger burger + seketol Ayam)sangt sedap,nyam2... tp sskrang dah digantikan burger za'ba kat cafe tu,dan skang aku tngah cube melawan nafsu daripda membeli KFC.....bkan KFC sahaja, juga barangan lain ygmana duitnye disalurkan kepada israel dan AS,berkorban demi menyelamatkan umat islam..
ayuh!!! same-same kite BOIKOT barangan israel dan AS.

ada sesetegah memandang ringan,"alah sikit je" xkemana pun...EHEM... sikit-skit lame-lame jadi bukit, xgitu cik Kiah... klo sume orang yg beranggapan bergitu, habislah....
na'uzubillah..


Ayuh sahabat, ayuh teman...
kite tunjukkan peranan kite sbagai umat islam
bangun dari keselesaan,
marilah sama-sama kite merasai keperitan rakyat palasten,
ringankan diri menadah tangan,
memohon daripada TUHAN...
agar kemenangan dipihak yang benar..
wallahu'alam

Saturday, January 10, 2009

Ku Juga Punyai Perasaan...

Posted by ulfa at 9:20 AM 0 comments Links to this post
Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat dimata kail hendaklah kamu mengambil terus ikan itu..... janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja.....kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kail mu dan mungkin akan menderita selagi ia masih hidup... Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang...setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya... janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja... kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu..

Wednesday, January 7, 2009

aKu Xsuke....

Posted by ulfa at 10:36 AM 4 comments Links to this post
Sekarang aku smakin busy, aku sengaja membusykan diri supaya dalm keadaan busy ni aku lupe segala masalah peribadi aku, n ni la kekuatan yang aku dapt daripada mengingati kisah silam aku, xsempat nk pk masalah,xsmpat nk meratapi kehilangan. kwan aku pun semakin ramai,aku semakin hepi dapt kwan2 yg sporting, aku harap aku dapat wat kwan2 aku hepi.

Tp mlm ni, sorang kwan aku ni, menginggatkan kisah silam aku,aku XSUKE100x.... bnci pasal kisah lame aku, klo bleh xnk ingt langsung, skit pun xmo...

Btul ke aku ni suke sakitkan hati orang,kwan,? tak pandai jage hati dan perasaan orang lain??? aku pernh berazam,aku nk wat kawan2 aku sayng kat aku, tp mlm ni aku mcm tesedar, aku masih lagi macm dlu? xde azam tu.. masih lgi menyakitkan ati kwan.. , bkan itu niatku, kadang2 aku xsedar kata-kata aku menyiggung perasaan kwanku, aku dah cube wat terbaik, aku dah ckup berhati2 mengeluarkan kata2...ape yg perlu aku lakukan lagi supaya kawan2 aku senang sewaktu bersamaku....aku ingt status aku skang ni, terlepas skit beban dari menjaga hati orang, xpe la, aku masih dalam cubaan wat tebaik, walaupun kadang2 aku kene berlakon, ntah la,aku memang cmni, susah nk jmpe kwan yg bleh trima kite seadanye.......

Ya Allah, yang Maha pengasih lagi MAHA penyayang, jika Hambamu ini tersalah Langkah, Tunjukkan aku Jalan Pulang, Jalan yang engkau redhai, jalan untuk menemui kebahagiaan yang hakiki. Amin....

Thursday, January 1, 2009

RuNsInG....

Posted by ulfa at 12:11 AM 4 comments Links to this post
MASALAH...KELIRU....DILEMA...pening2

hemmmm...mcm2 bermain dikotak fikiran ku ni.
kadang pk ni pk tu, last2 xde gak penyelesaian, xdapt jgak jawapan..
sume yg aku pk ada je benting, sume yg aku inginkan ada je batasan,
aku yg membuat benteng tu, aku yg wat batasan sume tu..

sbb.....
aku keliru, xtahu ape yg aku nk,ape yg aku cari...
aku nk jd cmni,nk jd cmtu,
ape yg aku nk,sume ada tp...

AKU NK CAMNI..
TP....aku takut xmampu lakukan.

AKU inginkan cmtu..
TP....aku takut hari semalam akan berulang lagi.
aku xlayak, aku xyakin ngan diri aku sndiri, diselubungi ketakutan,
bile aku xdapt jwapan, aku lari dari masalah,
lari dari pk bnda tu, tutup mata tido, berpura2 hepi,padahal hati sngat sakit, pk bnda sume ni,bkan aku yg nk sume ni, tp aku rase dah tibe mase aku pk bnda ni,bnda tu..bnda yg kecik senanya, tp melibatkna hati dan perasaan, bleh jd besar.
pape pun, klo xmelibatkan orang lain,xpe la, hati kite, perasaan kite, biarlah kite settlekan sndiri...orang lain tgok kite hepi sudeh...

Berserah...berserah... dan berserah
salah ke aku hanya berserah tanpa usaha?
ishy2... xtahu la, aku xkuat nk truskan,
aku dah pernh berusaha, tp aku penah gagal,
aku dah rase kepahitan hempedu,
kali ni biarlah aku merasai kemanisan madu.
so aku ambik keputusan untuk berserah pada yg ESA,
sgala ketentuannya,aku anggap itu la terbaik untuk ku,
ada hikmah disebalik ape yg TUHAN berikan padaku...

masalah, keliru, dilema...
itulah roda kehidupan,
itulah warna kehidupan,
itu lah ujian yg diberikan.

YA RABBANA...
hambamu ini hina,
kufur dngan nikmat mu,
kau kurniakan lah aku nur dihatiku,jiwaku, diriku...
agar aku sntiasa bersyukur segala kurniaanmu..
segala pemberianmu, jauhkan lah aku dari glongan yg kufur dngan nikmatmu
AMIN ya Rabbal a'lamin...