RuNsInG....

12:11 AM Edit This 4 Comments »
MASALAH...KELIRU....DILEMA...pening2

hemmmm...mcm2 bermain dikotak fikiran ku ni.
kadang pk ni pk tu, last2 xde gak penyelesaian, xdapt jgak jawapan..
sume yg aku pk ada je benting, sume yg aku inginkan ada je batasan,
aku yg membuat benteng tu, aku yg wat batasan sume tu..

sbb.....
aku keliru, xtahu ape yg aku nk,ape yg aku cari...
aku nk jd cmni,nk jd cmtu,
ape yg aku nk,sume ada tp...

AKU NK CAMNI..
TP....aku takut xmampu lakukan.

AKU inginkan cmtu..
TP....aku takut hari semalam akan berulang lagi.
aku xlayak, aku xyakin ngan diri aku sndiri, diselubungi ketakutan,
bile aku xdapt jwapan, aku lari dari masalah,
lari dari pk bnda tu, tutup mata tido, berpura2 hepi,padahal hati sngat sakit, pk bnda sume ni,bkan aku yg nk sume ni, tp aku rase dah tibe mase aku pk bnda ni,bnda tu..bnda yg kecik senanya, tp melibatkna hati dan perasaan, bleh jd besar.
pape pun, klo xmelibatkan orang lain,xpe la, hati kite, perasaan kite, biarlah kite settlekan sndiri...orang lain tgok kite hepi sudeh...

Berserah...berserah... dan berserah
salah ke aku hanya berserah tanpa usaha?
ishy2... xtahu la, aku xkuat nk truskan,
aku dah pernh berusaha, tp aku penah gagal,
aku dah rase kepahitan hempedu,
kali ni biarlah aku merasai kemanisan madu.
so aku ambik keputusan untuk berserah pada yg ESA,
sgala ketentuannya,aku anggap itu la terbaik untuk ku,
ada hikmah disebalik ape yg TUHAN berikan padaku...

masalah, keliru, dilema...
itulah roda kehidupan,
itulah warna kehidupan,
itu lah ujian yg diberikan.

YA RABBANA...
hambamu ini hina,
kufur dngan nikmat mu,
kau kurniakan lah aku nur dihatiku,jiwaku, diriku...
agar aku sntiasa bersyukur segala kurniaanmu..
segala pemberianmu, jauhkan lah aku dari glongan yg kufur dngan nikmatmu
AMIN ya Rabbal a'lamin...

4 comments:

HaziratulQuds said...

ayyo ulee..
cam mslh besau jer..

bibit said...

ulle enn..
nape ni weh..
huhuhuhu...
pape pon..
saboler..
if ko penah gagal sekali, xbermakne ko akan gagal selamenye..
ko pon tau kan itu ujian..

ye, ak tau bile kene ujian yg kite rase berat, kite akan down..
tp igtlah..
Allah bg ujian tu ikot kesusaian hambanye..
besaborla ek..
if u need sum1, i'll be there, n we'll b there..
juz come n talk 2 us...

wann said...

hanya kembar uh paham kembar die..hik3

p/s : btol kan?kan2?

ulfa said...

yup, btul2.... ape yg kmbar rase kembar satu lagi msti rase sekali kan2,kembarlah katakan...huk2

Thursday, January 1, 2009

RuNsInG....

Posted by ulfa at 12:11 AM
MASALAH...KELIRU....DILEMA...pening2

hemmmm...mcm2 bermain dikotak fikiran ku ni.
kadang pk ni pk tu, last2 xde gak penyelesaian, xdapt jgak jawapan..
sume yg aku pk ada je benting, sume yg aku inginkan ada je batasan,
aku yg membuat benteng tu, aku yg wat batasan sume tu..

sbb.....
aku keliru, xtahu ape yg aku nk,ape yg aku cari...
aku nk jd cmni,nk jd cmtu,
ape yg aku nk,sume ada tp...

AKU NK CAMNI..
TP....aku takut xmampu lakukan.

AKU inginkan cmtu..
TP....aku takut hari semalam akan berulang lagi.
aku xlayak, aku xyakin ngan diri aku sndiri, diselubungi ketakutan,
bile aku xdapt jwapan, aku lari dari masalah,
lari dari pk bnda tu, tutup mata tido, berpura2 hepi,padahal hati sngat sakit, pk bnda sume ni,bkan aku yg nk sume ni, tp aku rase dah tibe mase aku pk bnda ni,bnda tu..bnda yg kecik senanya, tp melibatkna hati dan perasaan, bleh jd besar.
pape pun, klo xmelibatkan orang lain,xpe la, hati kite, perasaan kite, biarlah kite settlekan sndiri...orang lain tgok kite hepi sudeh...

Berserah...berserah... dan berserah
salah ke aku hanya berserah tanpa usaha?
ishy2... xtahu la, aku xkuat nk truskan,
aku dah pernh berusaha, tp aku penah gagal,
aku dah rase kepahitan hempedu,
kali ni biarlah aku merasai kemanisan madu.
so aku ambik keputusan untuk berserah pada yg ESA,
sgala ketentuannya,aku anggap itu la terbaik untuk ku,
ada hikmah disebalik ape yg TUHAN berikan padaku...

masalah, keliru, dilema...
itulah roda kehidupan,
itulah warna kehidupan,
itu lah ujian yg diberikan.

YA RABBANA...
hambamu ini hina,
kufur dngan nikmat mu,
kau kurniakan lah aku nur dihatiku,jiwaku, diriku...
agar aku sntiasa bersyukur segala kurniaanmu..
segala pemberianmu, jauhkan lah aku dari glongan yg kufur dngan nikmatmu
AMIN ya Rabbal a'lamin...

4 comments on "RuNsInG...."

HaziratulQuds on January 1, 2009 at 3:21 AM said...

ayyo ulee..
cam mslh besau jer..

bibit on January 1, 2009 at 3:41 AM said...

ulle enn..
nape ni weh..
huhuhuhu...
pape pon..
saboler..
if ko penah gagal sekali, xbermakne ko akan gagal selamenye..
ko pon tau kan itu ujian..

ye, ak tau bile kene ujian yg kite rase berat, kite akan down..
tp igtlah..
Allah bg ujian tu ikot kesusaian hambanye..
besaborla ek..
if u need sum1, i'll be there, n we'll b there..
juz come n talk 2 us...

wann on January 1, 2009 at 5:39 AM said...

hanya kembar uh paham kembar die..hik3

p/s : btol kan?kan2?

ulfa on January 1, 2009 at 10:10 AM said...

yup, btul2.... ape yg kmbar rase kembar satu lagi msti rase sekali kan2,kembarlah katakan...huk2