raye 2009

9:10 PM Edit This 2 Comments »

Berlalu sudah ramadhan, kini tiba syawal pula, hari yang dinantikan-nantikan oleh sume umat islam, ada juga menangisi pemergiannya. entah dapat ke kite berjumpenya lagi ye....wallahu'alam

same seperti tahun lepas, pegi semayang raye, ayah mewajibkan ank2nya pg,xkira kecik tua muda, " sekali  setahun je nak, ape salahnye pg bkan lame pun" kata ayah.

tahun ni, makcik2, pakcik2 n akak-akak, abg xbalik raye pertama, so raye pertama xpenuh umah nenek mcm tahun  lepas. raye ke tiga baru umah nenek penuh dengan seratus lebih makhluk kabilah Twahir, termasuk la cucu, cicit, menantu, anak-anak dan sedara mara, subhanallah, kayanya nenek , mudah-mudahan murah rezki nenek, bak kata nenek, 

"biar xkaya harta, asalkan kaya dengan anak-anak keturunan"

"klo semua hadiahkan fatihah bile nenek xde nanti,dah nenek kaya dengan fatihah plak"

eh,panjang plak cite pasal nenek, bukan ape, seronok duduk dalam keluarge besar...hihihihihi

yok kite tgok skit suasana kampungku itu....

kepada sedara mara yang duk jauh dirantauan, semoga gambar2 ni menjadi pengubat rindu beraye dikampung....hihihihi

                                         "BURASAK" makan wajib di umah nenda n umah saya.

                                         setiap kali raya mesti ada, klo xde xbugis la kami,hihihihi  

 

                              kuih corn flakes n kek lapis serawak yang sempat ambik gambar.


                        suasana umah nenda malam raye, alamak gambar raye ke-3 xde plak...

                                                 sedara-sedara kat umah nenda



                     ini plak anak-anak dara ayah, ada sorang lgi, xtau la katne time ni.


erm bnyk sangat plak klo nk letak sume, hihihihi xpe la ini saja yang larat nk letak, kepada sedara-sedara yang jauh, diucapkan selamat ari raye....


haza faqad...ilalliqa'


 

camat ari raye...

6:05 PM Edit This 1 Comment »

jap lagi nk balik johor mari!!!!!

Saya  balik dlu ye kawan2, adik beradik, teman2,shabat2 yang saya sayangi, mintk mahap segala kesilapan saya, halalkan jika ada tersalah makn dan minum,saya jua ada kekurangan seperti insan lain.

semoge ukhwah kite akan berkekalan sampe bile2...insyallh

haza faqad....just update blog ....hihihihi

Friday, September 25, 2009

raye 2009

Posted by ulfa at 9:10 PM 2 comments Links to this post

Berlalu sudah ramadhan, kini tiba syawal pula, hari yang dinantikan-nantikan oleh sume umat islam, ada juga menangisi pemergiannya. entah dapat ke kite berjumpenya lagi ye....wallahu'alam

same seperti tahun lepas, pegi semayang raye, ayah mewajibkan ank2nya pg,xkira kecik tua muda, " sekali  setahun je nak, ape salahnye pg bkan lame pun" kata ayah.

tahun ni, makcik2, pakcik2 n akak-akak, abg xbalik raye pertama, so raye pertama xpenuh umah nenek mcm tahun  lepas. raye ke tiga baru umah nenek penuh dengan seratus lebih makhluk kabilah Twahir, termasuk la cucu, cicit, menantu, anak-anak dan sedara mara, subhanallah, kayanya nenek , mudah-mudahan murah rezki nenek, bak kata nenek, 

"biar xkaya harta, asalkan kaya dengan anak-anak keturunan"

"klo semua hadiahkan fatihah bile nenek xde nanti,dah nenek kaya dengan fatihah plak"

eh,panjang plak cite pasal nenek, bukan ape, seronok duduk dalam keluarge besar...hihihihihi

yok kite tgok skit suasana kampungku itu....

kepada sedara mara yang duk jauh dirantauan, semoga gambar2 ni menjadi pengubat rindu beraye dikampung....hihihihi

                                         "BURASAK" makan wajib di umah nenda n umah saya.

                                         setiap kali raya mesti ada, klo xde xbugis la kami,hihihihi  

 

                              kuih corn flakes n kek lapis serawak yang sempat ambik gambar.


                        suasana umah nenda malam raye, alamak gambar raye ke-3 xde plak...

                                                 sedara-sedara kat umah nenda



                     ini plak anak-anak dara ayah, ada sorang lgi, xtau la katne time ni.


erm bnyk sangat plak klo nk letak sume, hihihihi xpe la ini saja yang larat nk letak, kepada sedara-sedara yang jauh, diucapkan selamat ari raye....


haza faqad...ilalliqa'


 

Tuesday, September 15, 2009

camat ari raye...

Posted by ulfa at 6:05 PM 1 comments Links to this post

jap lagi nk balik johor mari!!!!!

Saya  balik dlu ye kawan2, adik beradik, teman2,shabat2 yang saya sayangi, mintk mahap segala kesilapan saya, halalkan jika ada tersalah makn dan minum,saya jua ada kekurangan seperti insan lain.

semoge ukhwah kite akan berkekalan sampe bile2...insyallh

haza faqad....just update blog ....hihihihi